Politik – hur gör man?

Provboken har kommit från GML Print on Demand. Med nytt förord och citat från Åsa Moberg som var här den 8 mars och firade internationella kvinnodagen. Hon var den som från början uppmuntrade mig att skriva, då när jag skrev huvuddelen för flera år sedan. Glad är jag också över den fina texten på baksidan, av Brian Palmer, (socialantropolog och f d gästprofessor till Torgny Segerstedts minne vid Göteborgs universitet), som inbjudit mig till flera av sina kurser.

Första gången jag inbjöds var till Uppsala för några år sedan då han undervisade på teologiska institutionen och kursen hette Personal choice and Global transformation. Brians metod var att inbjuda personer som han ville att studenterna skulle få träffa. Som inbjuden skulle man inte hålla något föredrag utan bara svara på frågor. Studenterna hade fått i uppgift att ta reda på så mycket som möjligt om personen i förväg. Så många har läst min bok innan den nu ska tryckas.

Men det känns nervöst!

Kommentera

