Nu börjar valåret!

Äntligen är det 2010! valåret har börjat!

Kommer att kandidera till riksdagen igen och nu startar valrörelsen för min del. Har beslutat mig för att ge ut min bok Från Parlamentet till gatan, för jag vill ha en riktig bok att erbjuda dem som vill veta vad jag ville och vad jag försökte åstadkomma under min tid som socialdemokrat. Jag var för mycket före min tid då, men nu kanske tiden är mogen för mina idéer och förhoppningsvis vill många stödja mig nu när jag vill tillbaka till parlamentet. Min ambition är att arbeta för nollsvält i hela världen. Och jag är bra på att hitta och förverkliga de möjligheter som faktiskt finns. Och har hur mycket energi som helst!

Sedan 2003 är jag miljöpartist och det passar mig mycket bättre! Åsikterna, otåligheten, partikulturen och handlingsutrymmet passar mig som hand i handske. Och med min långa erfarenhet i det stora socialdemokratiska partiet känner jag mig som den sanna rödgröna människan, äntligen hel på något vis. Socialdemokraterna blir så mycket bättre när de tvingas samarbete med Miljöpartiet. Och jag kanske kan bidra med att överbrygga en del motstånd och missförstånd.

Nu ska jag bara skriva ett förord och sedan välja förlag. Det är härligt med print on demand!

Kommentera

