Dagens ros efter fullmäktigedebatt!

Det var riktigt trevligt att starta upp höstens första fullmäktigedebatter. Fyra interpellationer jag lämnat in hade legat och väntat sedan i juni och nu skulle jag få svar. En interpellation gällde museets framtid och museets vänner som lovats en debatt i fullmäktig och aldrig fått den satt på åhörarplats. De hade t o m annonserat innan!
Det blev riktigt trevligt, jag menar då själva debatten. Nästan alla partier deltog. Och i Alingsås tidning kom en artikel som inleddes med ”Lena Klevenås och hennes parti Miljöpartiet, vill ta vara på medborgarnas intressen och engagemang.” Skrivet som ett faktum konstaterat av den närvarande journalisten!
Jag måste säga att är är välförtjänt. Vi har pratat, skrivit, motionerat o interpellerat om deltagande demokrati och medborgardialog och kommunen säger att man ska ha medborgardialog, men det har man inga värda namnet.
Och så fick jag Dagens ros och ett tack i tidningen efteråt för att vara påläst och arbeta idogt för mitt parti med frågor som rör miljö och kultur och att detta gynnar alingsåsarna.
Jag nästan rodnar då jag citerar detta! Vilken start på höstens arbete!

Etiketter:

Kommentera

