Äntligen debatt och karneval!

Dagen börjar bra, med debattinlägget ”Marit Paulsen missar det viktigaste! publicerat i GT på ledarsidan! Tyvärr hittar jag det inte i nätupplagan. Kan någon hjälpa mig?

Tar lokaltåget till Vårgårda på morgonen för debatt på Murartorget med flera andra partier. Träffar återigen Folkpartiets Annika Beijbom. Hoppas hon får massor av kryss i stället för den förfärliga Marit om någon nu absolut vill rösta på FP!

Miljöpartiet är nu uppe i över 10 % och det betyder att Isabella Lövin kommer in. Vilket jag verkligen hoppas! EU:s fiskepoiltik är rent förfärlig och är det någon som kan få ordning på den så är det Isabella!

Sedan bär det av till Hammarkullekarnevalen. Solen skiner och det är varmt och härligt och massor av folk. Delar ut mängder av material, pratar med folk, hinner också snacka lite med andra miljöpartister. José Isal är där som så gärna vill att chilenarna och andra lationos ska stödja MP. Han är liksom jag avhoppade socialdemokrat och vill se mig som deras kandidat. Det vill jag gärna vara, men min spanska är rostig. Det är svårt när man inte har någon att prata med till vardags. Lika svårt som det är för invandrarna att prata svenska när de mest umgås med sina landsmän. Träffar en trevlig kvinna på vagnen därifrån som berättar att de som flytt ju också har ett motstånd mot att lär sig detta nya språk, för de vill ju aldrig komma hit. Till skillnad mot när jag lärde mig spanska, jag vill ju bara lära mig det för det var roligt, inte för att jag var tvungen….

Kommentera

