Vatten

Vatten är en mänsklig rättighet och ingen handelsvara!

Idag 22 mars är det vattendagen och jag startar en ny blogg.  Som kandidat till EU-parlamentet i valet den 7 juni 2009,  vet jag exakt vad jag skulle vilja arbeta med om jag kom in.

Jag skulle arbeta för att rätten till vatten och rätten till mat respekteras av EU i alla de handelsavtal som vi tvingar på andra länder. Stora europeiska företag ska inte få privatisera tillgången på vatten för fattigt folk i andra länder.  Den jordbrukspolitik som EU bedriver  sätter också väldigt många käppar i hjulet för människor i andra länder. EU måste börja uppföra sig anständigt och inte bara se till sitt eget intresse!

Kommentera

