Hello world!

Dags för en ny blogg! Som EU-kandidat den 7 juni på plats 7 på miljöpartiet de grönas lista kommer jag att använda den här bloggen! Gillar du mina idéer och prioriteringar så kryssa gärna sjuan den sjunde juni!

Mina fokus är rätten till mat, utrota hungern, nollsvält, genom att respektera mänskliga rättigheter, ändra handelspolitiken och jordbrukspolitiken. Jag är ordförande i FIAN Sverige. http://www.fian.se Självklart för mig är också att försöka rädda jordens ekosystem från kollaps. Den ekonomiska, sociala och ekologiska krisen måste lösas i ett sammanhang.

Detta var helt klart för mig redan i mitten av 90-talet då jag vara med om att lansera idén om det gröna folkhemmet inom S och att bygga om Sverige till ett bärkraftigt samhälle. Tyvärr tappade socialdemokraterna helt farten, bytte ut mig i riksdagen mot en ”facklig kamrat”.

Själv vilade jag upp mig ett tag, skrev en bok som ingen ville ge ut, den ligger på min hemsida, var med och startade Attac och blev så småningom medlem i Miljöpartiet de gröna där jag jobbat mest med internationella frågor. Är kommunpolitiker i Alingsås, jobbar med barn- och ungdomsfrågor, är intresserad av stadsplanering, kämpar mot bilismen och för att rädda en bokskog.

Tänker kandidera till riksdagen igen i valet 2010. Fick flest röster i personvalet 2006 men nådde bara 7,83 %. Det hade behövt vara över 8 %. 13-14 kryss fattades då, men inte nästa gång hoppas jag!

Ett svar to “Hello world!”

  1. Mr WordPress Says:

Kommentera

